تبلیغات
خورشید مکه - اسلام و قرآن در آخر الزّمان

اسلام و قرآن در آخر الزّمان

نویسنده : مقنی زاده
تاریخ:جمعه 25 تیر 1389-21:23

دین و قرآن دو غریب متروك و تنها، در عصر ما سرگذشت دیگری دارند. این دو غریباند و تنها، تبعیدیاند و مهجور. این دو در میان ما وجود دارند ولی با مردم نیستند.

دین مقدس اسلام و قرآن كریم امروز غریب است قرآن كریم در زمان ما در قفسههای مساجد و رفهای منازل خاك میخورد و به آن عمل نمیشود در این قسمت حقائقی را در مورد دین و قرآن از زبان حضرات معصومین ـ علیهم السّلام ـ بیان میداریم كه دقیقاً موقعیت این دو (دین و قرآن)‌را برای ما تشریح نمودهاند و در طول چهارده قرن راویان آثار و ناقلان اخبار بدون كوچكترین تغییری برای ما نقل كردهاند.

رسول گرامی اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ در ضمن روایتی میفرماید: و یوضع الدّین و ترفع الدّنیا.

در این زمان دین و آئین كم ارزش میشود و بر عكس دنیا ارزش فراوان پیدا میكند.[1]

و نیز در روایت دیگری نسبت به موقعیت قرآن و دین چنین میفرماید: یأتی علی امّتی زمان، لایبقی من الاسلام إلّا اسمه و لا من القرآن إلّا رسمه، فحینئذٍ یأذن الله تعالی بالخروج، فیظهر الله الاسلام به ویجدّده، طوبی لمن احبّه و تبعه، و الویل لمن ابغضه و خالفه.

بر امت من روزگاری پیش میآید كه از دین و شریعت مقدس اسلام جز اسم آن، و از قرآن جز نقش آن باقی نمیماند.

در آن روزگار، خداوند اجازة خروج میدهد، پس شریعت اسلامی را به وسیله (حضرت مهدی موعود ـ علیه السّلام ـ) آشكار و تجدید میكند.

خوشا به حال كسی كه او را دوست بدارد و از او پیروزی كند و وای بر كسی كه با او دشمنی نماید و سر مخالفت داشته باشد.[2]

و نیز در روایتی رسول گرامی اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ نسبت به حجّ خانه خدا كه عبادتی بس بزرگ و ارزشمند است چنین میفرماید: یحجّ اغنیاء امّتی للنّزهة و یحجّ اواسطها للتّجارة و یحجّ فقراءها للرّیا و السمعة.

در این روزگار، ثروتمندان امت برای گردش و سیاحت به مكه میروند و متوسطین آنها برای تجارت و فقرای آنها برای ریا و تظاهر.[3]

و در این كلام رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ كه چهارده قرن قبل نسبت به كسانی كه به حج تمایل میورزند هیچ جای تعجّبی نیست. زیرا ما خود همه روزه شاهد این وضعیت نابسامانی كه در مسئله حج بوجود آمده هستیم و انگیزة رفتن به خانة خدا را در زائرین این سفر عبادی میبینیم و سوء‌ استفادههای فراوانی كه متصدّیان این امر میكنند كه متأسفانه بقیّة زائرین هم از آنها الگو میگیرند میدانیم.

و نیز در روایت دیگری میفرماید: و حلّیت المصاحف و زخرفت المساجد و طوّلت المنائر.

در این دوران، قرآنها به شكل زیبائی تزئین میشود، مسجدها به نقش و نگارهای فراوان آذین بسته میشوند، و منارههای آن سر به آسمان بلند میكنند.[4]

و نیز میفرماید: لا یظهر القائم حتّی یكون امر الصّبیان و تضیع حقوق الرّحمان، و یتغنّی بالقرآن.

حضرت قائم ظهور نمیكند، جز پس از آنكه كارها به دست بچّه ها بیفتد و حقوق الهی ضایع گردد و قرآن را به لحن غنا تلاوت كنند.[5]

و رسول اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ دربارة وضعیت مساجد و گویندگان بی تعهد و بی عمل در این روزگار چنین بیان میدارد. و رأیت المنابر یؤمر علیها بالتّقوی، ولا یعمل القائل بما یأمر.

و منابر مساجد و تریبونهای تبلیغی را میبینی كه گویندگان مذهبی بر فراز آنها مردم را به نیكی و پرهیزكاری دعوت میكنند، ولی گوینده خود به آنچه امر میكند و میگوید عمل نمینماید.[6]

اذا ضیّعت امّة محمّدٍ الصّلوات، واتّبعوا الشّهوات، و رفعت الصّلوة‌ من المساجد بالخصومات، وجعلوا المساجد مجالس للطغاة، فتصیر الوجوه وجوه الآدمیّین، والقلوب قلوب الشّیاطین.

و آن دورانی است كه امت محمد نمازها را ضایع كنند، از شهوتها پیروی كنند، برای نزاعها و جدال نمازها از مساجد برچیده شود و مساجد محل برگزاری جلسات طغیانگرها گردد، در آن زمان قیافهها به شكل انسان و دلها دلهای شیاطین میباشد.[7]

و نیز درباره مد پرستی و اینكه تمام شؤون جامعه را مد و مد پرستی فرا میگیرد چنین میفرماید: اذا درج الدّار جون، و قلّ المؤمنون، و ذهب المجلبون.

زمانی است كه مد پرستان به سوی انواع و اقسام مدها گرایش پیدا میكنند و مؤمنین و باورداران در اقلیّت بسر برند و از هشدار دهندگان و تذكّر دهندگان خبری نباشد.

و امام صادق ـ علیه السّلام ـ در كلامی نورانی پیرامون موقعیّت دین و دینداری چنین میفرماید: و رأیت اصحاب الادیان یحتقرون و یحتقر من یحبهم.

دورانی است كه در آن دوران می بینی دینداران مورد تحقیر واقع میشوند و كسانی هم كه به دینداران علاقه بورزند تحقیر میگردند.[8]

و نیز پیرامون موقعیّت، اذان و اقامة جماعت كه هر دو از شعائر بسیار بزرگ اسلامی میباشند چنین میفرماید: یصیر الاذان بالاجرة والصّلاة بالاجرة.

اذان با دادن اجرت گفته میشود، و نماز جماعت با دادن اُجرت خوانده میشود.[9]

--------------------------------------------------------------------------------

[1] . الزام الناصب، ص 181، یوم الخلاص بحث آخر الزمان.

[2] . ینابیع الموده، جلد 3، ص 100.

[3] . منتخب الاثر، ص 434.

[4] . منتخب الاثر، ص 425.

[5] . الزام النّاصب، ص 178.

[6] . نهج الفصاحه، جلد 1، ص 216.

[7] . نورالابصار، ص 172.

[8] . بشاره الاسلام، ص 142.

[9] . منتخب الاثر، ص 431: ناگفته نماند غالب روایاتی كه در این قسمت از آنها استفاده شده است. از كتاب یوم الخلاص و ترجمه آن كتاب روزگار رهائی میباشد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
What causes pain in the Achilles tendon?
شنبه 1 مهر 1396 15:17
If you would like to grow your know-how just keep visiting this site and be updated with the latest news
update posted here.
Doyle
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 04:36
Thank you for any other great post. The place else may
anybody get that type of info in such an ideal means
of writing? I've a presentation subsequent week, and
I am on the look for such info.
CarryDome.bravesites.com
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 12:47
Thanks , I have recently been searching for info approximately this subject for ages and
yours is the greatest I've found out so far. However, what in regards to the conclusion? Are you sure about
the source?
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 03:35
Hello there! This article couldn't be written much better!

Looking at this article reminds me of my previous roommate!
He constantly kept talking about this. I most certainly will send this article to him.
Pretty sure he's going to have a good read. Thanks for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo