تبلیغات
خورشید مکه - نمونه‌های عینی باور دشمن به لزوم ستیز وابزارهای ستیز

نمونه‌های عینی باور دشمن به لزوم ستیز وابزارهای ستیز

نویسنده : مقنی زاده
تاریخ:پنجشنبه 19 فروردین 1389-20:27

با این توضیحات طبیعی است كه دشمنان، مسأله مهدویت را در تقابل با خویش بدانند و در مقابل آن صف‌آرایی كنند و حتی به این مسأله اذعان كنند. ذكر برخی نمونه‌های عینی به وضوح می‌رساند كه دشمن به ضرورت مطلب پی‌ برده، لذا از هیچ كاری دریغ نمی‌ورزد.

جیمز دارمستر می‌گوید: قومی چنین را (كه هر لحظه منتظر ظهور است و...) می‌توان كشتار كرد. اما مطیع نمی‌توان ساخت

نمونة اول: درگزارش گروه تبلیغی شمال آفریقا، (گروهای كه به ظاهر، مبلّغ مسیحت‌اند و در باطن جاده صاف‌كن و عاملان ورود استعمارگران اروپایی به كشورهای اسلامی هستند)، یكی از مشكلات بر سر راه تبلیغ و پیشرفت استعمار، اعتقاد به آمدن مهدی موعود و سربلندی اسلام، مطرح شده است.[

نمونة دوم: مبارزه رژیم منحوس پهلوی با مقوله مهدویت و مأموریت رضاشاه به افراد برای از بین بردن این اعتقاد با طرح این مسأله كه قضیة امام زمان مشكلاتی برای او و حكومت دیكتاتوری او درست كرده است.

نمونه سوم: كنفرانس تل آویو (دسامبر 1948، دانشكدة تاریخ دانشگاه تل آویو (فلسطین اشغالی) با همكاری موسسة مطالعاتی شیلوهة صهیونیستی)

رمز قیام شیعه و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را ابتدا امام حسین«علیه السّلام» و بعد امام زمان «علیه السّلام» را مطرح و هر دو را عامل پایداری شیعه می‌دانند؛ نگاه سرخ و نگاه سبز.

ابزارهای ستیز:

دشمنان به ویژه قدرت جهانی استكبار و صهیونیزم؛ امروز با تكیه بر پول و تبلیغات و استفاده از شعارهای ظاهر فریب، مانند حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اساسی ملت‌ها، برای تحمیل ظلم بر ملت‌ها و ترویج فساد، دورویی، تزویر و ریا كاری نفاق(و پیشبرد اهداف شوم خویش) در جوامع بشری تلاش می‌كنند و برای این كار از وسایل متعددی مدد می‌گیرند.

نیل پستمن ( در كتاب زندگی در عیش، مردن در خوشی) می‌گوید: «انتقال معلومات سه دوره دارد: 1. گفتار 2. نوشتار 3. تصویر»

دشمن نیز برای انتقال و القاء فرهنگ خود، با استفاده از تمام امكانات، از ابزارهای متفاوتی مدد می‌گیرد.

1. كتب، نشریات، كنفرانس‌های به اصطلاح علمی

2. رسانه‌های متنوع همگانی؛ رادیو، تلویزیون‌های مختلف، ماهواره با هزاران شبكه و كانال‌های متفاوت.

3. بازی‌ها(Game) :‌زمانی كلوپ‌ها، جایگاه مشخصی داشتند و افراد معدودی به آن مكانها مراجعه می‌كردند لكن امروز كامپیوترها در درون خانه‌ها، تلفن‌های همراه و... همه وسایلی هستند كه لحظه‌ای افراد را تنها نمی‌گذارند.

بازی‌ها در نظر اولیه، یك سرگرمی است ولی دقت در نمادها، محتوا و پیام‌های آنها، به خوبی ما را به خطری كه از ناحیة بازی‌ها،- به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، – به افراد منتقل می‌گردد، واقف می‌سازد. امروزه درصد زیادی از مردم جهان، اعم از كودك، نوجوان، جوان و.... به انواع بازی‌های رایانه‌ای مشغول و سرگرم می‌باشند. این محصولات نیز مانند دیگر آثار هنری، فرهنگی؛ نجات‌بخشی و برتری غرب و بی‌هویتی، خرافی‌گری، خشونت و وحشی‌گری غیر آنان را می‌رساند.

4. اینترنت: در میان رسانه‌ها، با همة گستره و مزایایی كه دارند، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

اینترنت با هزینة كم دارای استفادة بسیار است، هرچه آماده می‌شود با زبان‌ها و مخاطب‌های متنوع برای مدت طولانی قابل عرضه، حتی در بقیه رسانه‌هاست برخلاف رسانه‌های دیگر كه دارای محدویتهای بسیارند.

از سوی دیگر، با در نظر گرفتن گسترش اینترنت و نیاز روز افزون به رایانه در ابعاد مختلف زندگی، ظرف چند سال آینده، در همه یا اكثر خانه‌ها اینترنت، جای تمام رسانه‌ها حتی تلویزیون را خواهد گرفت. بنابراین دشمن به آن اهتمام ورزیده و به خوبی از آن بهره جسته است؛ وارد ساختن شبهات متعدد، توهین‌های متفاوت، ایجاد تحریف و تخریب و هم چنین تأسیس فرقه‌های مختلف و حمایت از آنها توسط سایت‌ها و صفحات متعدد، نیاز به جستجوی چندانی ندارد. كافی است، كمی با ادبیات اینترنت آشنا باشیم تا گوشه‌ای از هزاران هجمه و شبهه را احساس كنیم.

همة این‌ها آمده‌اند تا آنچه می‌خواهند به همه القاء كنند و در این میان دو امر ذیل از مهمترین رسالتهای آنان به شمار می‌آید:

1. تخریب چهره اسلام و مسلمانان

در تمام آثار آنان، به ویژه فیلم‌ها و بازی‌ها، – غربی‌ها، افرادی منطقی و قانونمندند – و مسلمانان و دین اسلام، خشن، بی‌منطق و عدم پای‌بندی به قوانین عقلانی و انسان معرفی شده‌اند. نمونه‌هائی نظیر فیلم

«شمشیر اسلام the sord of islam» و فیلم محاصره را بسیار می‌توان یافت.

2. معرفی جامعة فرهنگ و نظام غرب به عنوان منجی جهان و بشریت:

امروزه، آثار هنری متعددی از جمله، فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری، عهده‌دار مباحث آخرالزمانی است. نگاه به این آثار نشان می‌دهد كه غرب در قالب این آثار – ولو در عالم تخیل - سخن از پایان تاریخ و خطراتی دارد كه بشریت را تهدید می‌كند و در این میان نجات بخشی است كه از دامن غرب برمی‌خیزد و بشریت و جهان را نجات می‌بخشد و آنتی كریست‌ها ( ضد مسیح یا دجال یا شر آفرین) را شكست می‌دهد. این محصولات گرچه بیشتر در قالب اسطوره‌ای یا علمی تخیلی است ولی با اندك‌ تأملی می‌توان دریافت؛ عهده‌دار القاء تفكر - «هانتینگتون» -. مبنی برجنگ‌ تمدنهاو در آخر پیروزی غرب و «فوكویاما» - برتری نظام لیبرال دموكراسی است.

با این كار، جدای از بدست آوردن منافع اقتصادی بسیار؛ نظام منحط غرب به ویژه آمریكا و صهیونیست را به عنوان منجی بشریت و احیاءگر حق معرفی می‌نماید و القاء‌ می‌كند كه جنایات متعدد، ریختن خونها و كشتار كودكان و بیگناهان و... بسیار در تحقق نجات بشریت كه توسط صهیونیست و آمریكا صورت می‌پذیرد، كاملاً طبیعی و قابل اغماض است. بلكه بالاتر، در این امر بشر دوستانه هرچه بیشتر بایستی آنان را مدد نمود. «هالیود» یكی از مهمترین نمونه‌هایی است كه می‌توان ذكر نمود. این كمپانی بزرگ ساخت فیلم، سالانه 700 فیلم ارائه می‌دهد كه 78% از رادیو و تلویزیون و سینماهای جهان حتی جمهوری اسلامی از آن تغذیه می‌كنند و سالانه 12 میلیارد دلار سود خالص دارد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo